- Začnite konzultáciami
SEO konzultant je človek, ktorý vám vie poradiť o tom, čo a ako v rámci SEO pomôže práve vám. Dobrá rada znie, ak sa chcete vyhnúť tomu, že vás nejaká SEO agentúra ošklbe na zbytočnostiach, konzultanta si zaplaťte samostatne. Najlepšie je, ak si nájdete človeka, ktorý robí konzultácie v rámci freelanceringu. Takto máte istotu, že si svoju robotu urobí dobre a nebude sa vám snažiť predať nezmysli. Ak vám bude totiž radiť človek priamo s agentúry a vy o SEO neviete nič, je logické, že sa vám bude snažiť predať teplé rožky.
- Nájdite si agentúru
Teraz, keď už viete, čo a ako a nie ste v tejto oblasti úplne mimo, môžete začať pracovať na hľadaní SEO agentúry. Ako ju hľadať? Dôkladne. Nechyťte sa prvej cenovej ponuky, ktorú dostanete a vaše hľadanie neskončite vtedy, keď kliknete na prvú agentúru, ktorú vám vyhodí Google. Dohodnite s osobné stretnutie alebo aspoň telefonické stretnutie, komunikujte a veľa sa pýtajte.
- Ide do tuhého, tak si všetko dôkladne kontrolujte
Po týchto dvoch krokoch je to v podstate už veľmi jednoduché. Jediné, čo by ste mali robiť priebežne, je pravidelná kontrola toho, ako vaša optimalizácia prebieha, či funguje alebo nefunguje a aké reálne výsledky prináša. Vyžiadajte so SEO report, kontrolujte čo na internete pribúda, sledujte aj vašu návštevnosť a postavenie vo vyhľadávačoch. Ak by ste mali nejaké pochybnosti, ktoré neviete reálne zhodnotiť vy sami, oslovte opäť konzultanta, no nezávislého.