Pri vymýšľaní názvu nášho podnikateľského nápadu, sídla, firmy by sme už od začiatku mali rozmýšľať globálne. Ak by sme totiž do budúcnosti chceli otvoriť internetový obchod alebo aj obyčajný webovú stránku s informáciami, je dôležité, aby sme si vybrali také pomenovanie, ktoré je jednoduché, zapamätateľné a hlavne voľné. Nie je nič horšie ako keď máte rozbehnutú sľubnú kariéru a pri zakladaní webovej stránky, či eshopu zistíte, že taký názov už existuje. Nejedná sa o prípad, že by existovalo v obchodnom registri, ale ak si daný názov zadáte do vyhľadávača, tak vám nejakú stránku už nájde. Pretože už taká nejaká s takým vaším názvom existujete.
A to je problém.
Tak nezabudnite na začiatku rozmýšľať nad menom – doménou, ktorá vás dokonale vystihuje a zároveň nie je obsadená. Pritom by ste mali už aj pouvažovať, či by nestálo za zváženie si túto doménu už rovno aj rezervovať, kúpiť a využívať aspoň zatiaľ na rekreačné účely. Budete mať istotu, že do budúcnosti s ňou môžete počítať a bude sa vám ľahšie žiť a dýchať. Možno si poviete, že to nie je taký dobrý nápad, ale ja vám radím, že určite stojí za zváženie.
Preto už pri samotnom nápade a zakladaní niečoho nového by ste sa mali informovať, či je váš názov dostatočne jedinečný, nápaditý a originálny. Samozrejme, že na tom záleží aj pri zakladaní samotnej firmy do obchodného registra… ale s tým sa stretávate hneď na začiatku. Toto vás môže prekvapiť kedykoľvek počas vašej firemnej kariéry. Nikdy neviete, čo bude a preto neodmietajte akúkoľvek elektronickú formu prezentácie vašej firmy. Veď aj nedávna situácia s koronakrízou dávala zabrať mnohým firmám, ktoré nemali možnosť privyrábať si aj elektronickou formou. Mnohé práve v tejto situácii zistili, že aj táto forma prezentácie je veľmi dôležitá pre úspešný chod firmy a v tomto prípade ich to možno aj zachránilo od prípadného krachu spoločnosti.