Existuje asi milión webov a pritom každý z nich má inú návštevnosť. O niektorých sa už stihlo dozvedieť pomerne veľa užívateľov, iné zostávajú aj naďalej v podstate zabudnuté. A každý z týchto webov sa orientuje na určitú tematiku, či už niečo predáva alebo o niečom informuje, vždy sa zaoberá konkrétnejším odvetvím či špecifickou témou. A práve na základe toho môže každý z nich získať návštevníkov v prípade, ak mieri na potenciálnu skupinu záujemcov.
- Teda ak sa pre takúto stránku pravidelne tvorí a poskytuje obsah pre tých, pre ktorých je primárne určená a z ktorých sa môžu stať potenciálni návštevníci či dokonca zákazníci.
Veľa ľudí sa o konkrétnych weboch dozvie tak, že ich nájdu v internetových vyhľadávačoch. Týmto spôsobom vlastne sami nájdu to, čo potrebujú, a to na základe hľadaných slov či krátkych slovných spojení. Na základe nich im totiž vyhľadávač ako Google poskytne relevantné odkazy na weby s obsahom, kde sú tieto kľúčové slová zahrnuté.
Aj napriek tomu ale vidíme, že niektoré odkazy poskytne na predných, úplne vrchných a najlepšie viditeľných pozíciách, zatiaľ čo niektoré nižšie a iné až niekde vzadu. Dá to teda logiku, že z hľadiska viditeľnosti a návštevnosti sú tu zvýhodnené najvyššie umiestnené odkazy a tie zadné majú naopak handicap. V organických výsledkoch si ale nikto pozíciu nekupuje, musí sa získavať!
A práve k tomu sa používa optimalizácia pre vyhľadávače. Pričom kľúčové slová sú iba jedným z faktorov, s ktorými sa pri nej pracuje. Pretože pod umiestnenie, resp. poradie sa podpisujú aj iné vnútorné a vonkajšie faktory.
- Teda aj samotná obsahová a technická kvalita webu, potom napríklad aj kvalita a počet spätných odkazov, čo na ňu smerujú.
A s týmto všetkým pracuje seo, ide teda o optimalizáciu, čo má za cieľ dostať zverenú stránku na čo najlepšie miesto v organických výsledkoch s tým, že výsledok máva zvyčajne dlhodobý účinok (na vznik návštevnosti a konverzií).